Vi er klar med nye storkraner og kraner i mellemklassen

Siden 1945 har vi udviklet og produceret kvalitetskraner med Power to Lift og har det sidste halve år leveret de indtil videre største kraner; HMF 7020 og HMF 9520 og en helt ny serie i mellemklassen; HMF 1610, HMF 1620, HMF 1910, HMF 1920, HMF 2310, HMF 2320, HMF 2810 og HMF 2820 - alle designet med optimal løfteevne i forhold til egenvægten.  Kvalitet, sikkerhed og styrke er nøgleord, men der er også lagt vægt på brugervenlighed og effektivitet med nye funktioner som førerhusbeskyttelse, optimeret fordeling af olieflow, automatisk indkøring af spil, nye støtteben og farveskærm.

Nye storkraner med ekstra Power to Lift
HMF 7020 og HMF 9520 er begge designet til ekstra krævende løfteopgaver og montagearbejde.

Optimal løftekapacitet og kort indbygningslængde
Som alle vores kraner har de nye, store kraner optimal løfteevne kombineret med lav egenvægt. De kan leveres med specialtilpasset fly-jib for optimal løfteevne. Er der brug for ekstra kort indbygningslængde, kan de leveres med et optimeret armsystem, som har en ekstra kort indbygningslængde og dermed giver mulighed for ekstra last på laddet. Samtidig giver det optimerede armsystem en ekstra lang rækkevidde.

Nye, brugervenlige og effektive Power-funktioner
Kranerne kan leveres med en række nye ”Power”-funktioner. ”Power Hoist” er en ny spilløsning, hvor spil og kran arbejder synkront, så ud- og sammenfoldning af kranen sker med spilwire monteret. ”Power Swing” er nye, hydraulisk opsvingelige støtteben, hvor alle støttebensfunktioner kan køres samtidig for hurtigere drift, og støttebensventilen kan betjenes manuelt. ”Power Display” er en helt ny farveskærm, som giver adgang til hjælpeinformationer og grafiske illustrationer, så arbejdet bliver nemmere og hurtigere.

Præcis styring
Kranerne er udstyret med et nyt 2-gear svingsystem, som giver en endnu mere glidende drift og præcis positionering. Vores velkendte sikkerhedssystem RCL er også opgraderet med to nye funktioner – PCC og PFC.
PCC (Progressive Crane Control) dæmper både mekaniske og hydrauliske svingninger ved pludselige bevægelser, så kranbevægelserne bliver mere smidige, arbejdet effektiviseres og slid mindskes. PFC (Priority Flow Control) styrer olieflowet, når driften kræver mere olieflow, end pumpen kan levere. Dermed sikres, at ingen kranfunktioner går i stå, hvilket giver en bedre driftsøkonomi og et højt arbejdstempo.

Fokus på sikkerhed med det originale EVS stabilitetssikringssystem
Vi er altid med fremme, når det gælder kransikkerhed. De nye kraner er derfor også udstyret med blandt andet EVS - det originale stabilitetssikringssystem, der under kranarbejde konstant overvåger køretøjets stabilitet og øger kranens arbejdsområde ved at indregne forbedrede stabilitetsforhold, for eksempel fra lasten på laddet. Hvis man ønsker at slå EVS fra, er der kommet en ny funktion – AutoSwitch, som deaktiverer EVS i den side, hvor støttebensbommen er kørt helt ud og støttebenet er sat til jorden. Det kræver dog, at kranopbyggeren under stabilitetstesten har sikret, at køretøjet er stabilt ved korrekt CYBEL-understøtning​.

Nye mellemklassekraner med ekstra fintfølende og brugervenlig betjening
De nye kraner i mellemklassen er alle designet til fintfølende og brugervenlig betjening. For eksempel til tømmerhandler.

Nye, brugervenlige egenskaber - høj hastighed og præcis manøvrering

SBC (Slew Braking Control - bremsekontrol af svingbevægelse) sikrer en dæmpning af de hydrauliske tryksvingninger og en reduktion i antallet af disse svingninger. Belastningen på kranens komponenter formindskes, hvorved slid på krankomponenterne nedbringes, og en højere gensalgsværdi opretholdes. Hurtige svingbevægelser bliver meget præcist og effektivt bremset uden eftersvingninger, og arbejdet (typisk læsse- og losseopgaver med grab på lang rækkevidde) kan udføres hurtigere. Da fænomenet typisk optræder under meget intensiv brug med høj oliemængde, vil SBC ikke være påkrævet ved normal, moderat krandrift.

Vores sikkerhedssystem RCL er også opgraderet med de nye funktioner – PCC og PFC. PCC-funktionen (Progressive Crane Control) dæmper både mekaniske og hydrauliske svingninger ved pludselige bevægelser, så kranbevægelserne bliver mere smidige, arbejdet effektiviseres og slid mindskes. PFC (Priority Flow Control) styrer olieflowet, når driften kræver mere olieflow, end pumpen kan levere.

En ekstra stor oliekøler fås som ekstraudstyr, så kranen kan bruges ved høj hastighed i lang tid, uden at olien bliver overophedet.

Øget styrke, optimeret levetid og nem adgang til reparation

Inderste arm har fået nyt design og søjlen er med forstærkninger for at opnå optimal styrke. Den drejelige bro har også fået opdateret sit design med strukturelle forbedringer, der sikrer markant forbedrede pladsforhold ved montering. Kranens hovedkomponenter er ny-designede og opnår derved større styrke uden at egenvægten øges. Alt er udført i stålkvalitet 960.

De nye fly-jibs til de nye mellemkraner er specielt tilpasset kranerne og giver derfor endnu mere kapacitet i højden.

Forbindelsesbolte i nyt design med markant forbedrede styrke- og korrosionsegenskaber er blevet indført. Andre monteringsløsninger er også blevet ændret så korrosionsbestandigheden er markant forbedret. 

Du kan finde mere information om de enkelte modeller her:
HMF 1610K-RCSHMF 1620K-RCSHMF 1910K-RCSHMF 1920K-RCSHMF 2310K-RCS, HMF 2320K-RCSHMF 2810K-RCSHMF 2820K-RCSHMF 7020K-RCSHMF 7020OK-RCS, HMF 9520K-RCSHMF 9520OK-RCS

Du kan også følge os på Facebook 


 

Få sidste nyt om kraner, inspiration fra kranprojekter i hele verden og arrangementer i nærheden af dig en gang om måneden

Privatlivspolitk *

Læs vores privatlivspolitik her